icon 30 DNI
NA ZWROT
icon 24 MIESIĄCE
GWARANCJI
icon SZYBKA
DOSTAWA
icon BEZPIECZNE
PŁATNOŚCI
Znajdź nas w social media

Szczegółowy opis opaski dla seniora Patron SOS

Od czego zacząć obsługę opaski Patron SOS

Opaska Patron SOS ma tylko dwa przyciski, dzięki temu jest bardzo łatwa w obsłudze. O to kilka wskazówek które ułatwią ci rozpoczęcie przygody z naszą opaską.

Gdy już dostaniesz opaskę należy ją w pierwszej kolejności naładować. W zestawie nie ma kostki do ładowarki, użyj na przykład tą od swojego telefonu – pamiętaj ,że nie może być to ładowarka szybko-ładująca bo zniszczy baterię w opasce. Po podłączeniu do prądu dioda opaski powinna się świecić na czerwono. Czas ładowania do pełnej baterii to około 4 godzin.

By włączyć opaskę należy przycisnąć przez kilka sekund czerwony przycisk alarmowy SOS, opaska powinna wydać sygnał – melodyjkę informując o tym, że się włącza.

Darmowa aplikacja dla opaski alarmowej Patron SOS

Opaskę obsługuję dedykowana, darmowa aplikacja – Beesure GPS. Wszystkie komendy opaska dostaję z aplikacji poprzez sieć komórkową (nie łączy się przez Bluetooth), dzięki temu opiekun może znajdować się w dowolnej część świata. Senior ma opaskę, a opiekun na swoim telefonie aplikację.
Aplikację pobierzesz ze sklepu Google Play lub App Store. Możesz wpisać nazwę aplikacji lub użyć kodu QR znajdującego się na pudełku lub w instrukcji.

Do aplikacji należy się zalogować wpisując adres mailowy i hasło. Gdy już utworzysz konto dodaj urządzenie – opaskę do aplikacji. W prawym górnym roku jest plusik, gdy go wciśniesz wyświetli się komunikat dodaj urządzenie.

W pierwszej linijce wpisujemy indywidualny kod każdej opaski alarmowej. Do każdej opaski przyczepiony jest kartonik z kodem. Należy w pierwszej linijce zeskanować kwadratowy kod QR z doczepionej kartki.
Dalej mamy podstawowe informację.

Nick Urządzenia – tu wpisz nazwę osoby która będzie nosić opaskę.

W kolejnej linijce wybieramy kim jesteśmy dla seniora , jeśli opaskę będzie nosić nasza mama, to zaznacz ,że jesteś jej synem lub córką.
Na końcu należy wpisać numer telefonu opaski i już opaska jest sparowana z aplikacją.

Aplikację mogą również pobrać inni członkowie rodziny. Pierwsza osoba, która sparuje aplikację z opaską staje się automatycznie administratorem i musi wyrazić zgodę na podłączenie innych osób. Gdy druga osoba będzie chciała sparować opaskę dostanie komunikat „czekaj na autoryzację”. W aplikacji administratora w prawym górnym rogu obok krzyżyka pojawi się ikonka z opaska i cyfra jeden. Będzie tam także informacja o autoryzacjach i możliwość zaakceptowania lub odrzucenia wniosku o przypisanie opaski do nowego urządzenia. Wszystkie osoby mające aplikację przypisaną do jeden opaski mają do niej taki sam dostęp. Gdy jedna osoba zmieni coś w aplikacji np. numer alarmowy, we wszystkich aplikacjach ten numer się zmieni.

Najważniejsze funkcje w aplikacji

Jesteśmy na stronie głównej aplikacji. Tutaj ukazane są wszystkie funkcję dostępne dla podłączonej opaski.

Teraz krok po kroku objaśniamy jak ustawić wszystkie dostępne opcję.

Na samej górze mamy książkę telefoniczną, czat i zadzwoń.
W książce telefonicznej możesz wpisać kontakty, które będą mogły dodzwonić się do opaski. Jest to przydatne, gdy chcemy zablokować obce numery, które mogą próbować zadzwonić do naszego seniora w celu wyłudzenia danych.
Czat – w tym miejscu będziesz mógł odsłuchać nagrania głosowe, które senior wyśle do ciebie, używając zielonego przycisku. Ty również możesz tutaj nagrać swoją wiadomość głosową. Gdy ją wyślesz, senior otrzyma powiadomienie dźwiękowe, dioda zaświeci się na zielono, a po wciśnięciu zielonego przycisku odsłucha wiadomość. Czat może być używany przez kilka osób, którzy mają dostęp do aplikacji.
Zadzwoń – wpisany jest tu numer opaski. Z tego miejsca możesz zadzwonić na opaskę.

Przechodzimy do mapki. Opaska Patron SOS ma lokalizację LBS, nie jest ona dokładna – łączy się z najbliższą wieżą nadawczą i pokazuje tylko przybliżoną lokalizację. W tym miejscu wyświetla się też poziom naładowania opaski – po prawej stronie, obok lokalizacji.

Pozostałe funkcje aplikacji Bee Sure

Poniżej przedstawiamy pozostałe funkcje opaski.

  1. Opiekunowie – tutaj znajdziemy wypisane wszystkie osoby posiadające aplikację.
  2. Centrum powiadomień – wyświetlą się tutaj wszystkie powiadomienia, na przykład gdy ktoś wciśnie numer alarmowy. Znajdziemy tu informację o czasie i dacie wydarzenia, takiego jak numer alarmowy, upadek lub opuszczenie bezpiecznej strefy. Otrzymamy również powiadomienie, jeśli poziom baterii w opasce spadnie poniżej 15%.
  3. Tryb lokalizacji – dostępne są 3 tryby: pomiar lokalizacji co 10 minut, co godzinę i tryb ręczny. Zalecamy wybranie trybu ręcznego, aby zminimalizować zużycie baterii.
  4. Numery alarmowe – wpisujemy 3 numery. Opaska będzie dzwoniła do tych numerów po wciśnięciu przycisku alarmowego lub po załączeniu detektora upadku. Kolejność numerów ma znaczenie – opaska najpierw zadzwoni do pierwszego numeru na liście, a następnie po kolei do pozostałych.
  5. Alarm – możemy ustawić alarm na dowolną godzinę i dzień tygodnia. Ważne: najpierw należy ustawić strefę czasową, aby alarm zadzwonił o wybranej przez nas godzinie.
  6. Znajdź urządzenie – gdy senior położy gdzieś w domu zegarek i nie będzie mógł go znaleźć, możemy skorzystać z tej funkcji. Po wysłaniu tej komendy zegarek zacznie wydawać dźwiękowy sygnał (oczywiście pod warunkiem, że będzie naładowany).
  7. Nasłuch – w przypadku, gdy nie możesz dodzwonić się do seniora, możesz skorzystać z tej funkcji. Gdy wyślesz komendę nasłuchu do opaski, ta oddzwoni do Ciebie i będziesz mógł słuchać tego, co dzieje się wokół – czy słuchasz seniora lub jakieś dźwięki w okolicy opaski. Ta funkcja działa na zasadzie nasłuchiwania otoczenia i nie zapewnia możliwości rozmowy.
  8. Automatyczne włączanie/wyłączanie – możesz zaplanować wyłączenie i ponowne włączenie opaski o określonej godzinie. Funkcję tę można wykorzystać na przykład w nocy, gdy chcesz oszczędzać baterię lub podczas zaplanowanej wizyty u lekarza, aby zapewnić seniorowi prywatność.
  9. Tryb dźwięku – masz do wyboru dźwięk, wibrację, dźwięk i wibrację lub wyciszenie. Możesz wybrać, jak opaska ma informować o połączeniu, w zależności od preferencji seniora.
  10. Ustawienia powiadomień – jeśli chcesz otrzymywać SMS-y informujące o niskim poziomie baterii w opasce lub SMS-y z informacją o wykonaniu połączenia alarmowego przez opaskę, wpisz numer, na który mają przychodzić SMS-y.
  11. Zmień ustawienia urządzenia – możesz ustawić opaskę tak, aby automatycznie odbierała połączenia od Ciebie. Dzięki temu senior nie musi nic wciskać, aby odebrać połączenie.
  12. Zdrowie – w tym miejscu możesz mierzyć ciśnienie krwi, tętno i saturację. Wystarczy nacisnąć przycisk rozpocznij pomiar. Aplikacja wyśle komendę do opaski, po chwili wynik będzie widoczny w aplikacji. Wszystkie wyniki z datą i godziną zostaną zapisane w aplikacji. Opaska w trakcie pomiaru będzie migać na przemian w dwóch kolorach. W zakładce „Zdrowie” dostępny jest również krokomierz. Aby go skonfigurować, należy postępować zgodnie z poniższymi krokami. Na początek, wybieramy zakładkę „Krokomierz”. Obok wyświetlanych dzisiejszych kroków i daty, zlokalizowana po prawej stronie, znajduje się ikona śrubki oznaczająca ustawienia. Klikamy w nią. W otwartych ustawieniach, w pierwszej linijce, wpisujemy zakres godzin, w którym opaska ma rejestrować kroki. Kolejnym krokiem jest wpisanie średniej długości kroków. W trzeciej linijce wpisujemy wagę seniora. W ostatniej linijce znajduje się opcja włączania lub wyłączania krokomierza.
  13. Temperatura ciała – możesz zdalnie zmierzyć temperaturę ciała seniora, wysyłając komendę do opaski. Pamiętaj, aby wyniki były bardziej miarodajne – senior powinien nie poruszać ręką i mieć odpowiednio założoną opaskę. Jeśli wykonasz pomiar, gdy senior jest w trakcie aktywności i porusza ręką, wynik może nie być wiarygodny.
  14. Przypomnienia o lekach – możesz ustawić przypomnienia o konkretnej godzinie, aby senior pamiętał o zażyciu leków. W prawym górnym rogu należy nacisnąć plus (+), a następnie ustawić godzinę, powtarzalność (codziennie lub wybrane dni) oraz można nagrać wiadomość głosową, na przykład „weź witaminę D”.
  15. Powiadomienie o upadku – aby detektor upadku zadziałał i wykonał połączenie do numeru alarmowego, trzeba tu zaznaczyć te funkcje na zielono. Można również dostosować czułość detektora upadku – w tym modelu jest on bardzo czuły, co oznacza, że na poziomie 6 lub nawet 8 wykryje upadek i nie będzie dawać fałszywych alarmów, takich jak mocne potrząśnięcie ręką.
  16. Odzyskiwanie wiadomości SMS – opaska Patron SOS nie ma wyświetlacza, więc nie odbierze SMS-a. Jednak tutaj można odczytać wiadomość, jeśli ktoś wysłał ją na numer opaski.
  17. Blokuj nieznane numery – jeśli wpiszemy numery bliskich osób w książce telefonicznej aplikacji, można tu zablokować połączenia od nieznanych numerów. Ta funkcja służy ochronie seniora przed oszustwami.
  18. Wybór strefy czasowej – obecnie w Polsce obowiązuje czas letni (GMT+2). Należy to zaznaczyć, aby alarmy działały poprawnie. Po przejściu na czas zimowy strefa zmieni się na GMT+1.
  19. Wybór języka – dostępne są dodatkowe języki w aplikacji.
  20. Ustawienia lokalizacji LBS – ta funkcja dotyczy innych modeli opasek, które posiadają różne rodzaje lokalizacji. W przypadku opaski Patron SOS jest dostępna tylko lokalizacja LBS, którą można wyłączyć, jeśli nie jest potrzebna.
  21. Usuń konto – usuń swoje konto z aplikacji.
  22. Przywróć ustawienia fabryczne – kasujesz wszystkie wpisane ustawienia, a opaska wraca do ustawień fabrycznych.
  23. Zdalny restart – można zdalnie zrestartować opaskę, na przykład gdy nie ma zasięgu lub dioda świeci dłużej niż powinna.
  24. Zdalne wyłączenie – po sparowaniu opaski z aplikacją, możesz ją wyłączyć tylko zdalnie. Włączanie opaski odbywa się czerwonym przyciskiem, a po sparowaniu aplikacji przycisk ten pełni funkcję przycisku SOS – nie wyłączysz nim opaski.

Na samym dole, gdy wejdziesz w Mój Profil możemy edytować wpisane dane, np. adres mailowy do logowania, czy zmienić hasło.

Funkcje 2 przycisków na opasce dla seniora

Czerwony

  • Aby włączyć opaskę, przytrzymaj dłużej, aż usłyszysz sygnał dźwiękowy.
  • Po sparowaniu z aplikacją, przytrzymaj dłużej, by wykonać połączenie alarmowe.
  • Naciśnij szybko 3 razy, by rozpocząć pomiar ciśnienia i tętna – wyniki będą widoczne w aplikacji.
  • Naciśnij szybko 4 razy, by rozpocząć pomiar temperatury – wyniki będą widoczne w aplikacji.

Zielony

  • Naciśnij dłużej, aż zapali się zielona dioda. Wtedy zaczyna się nagranie, i możesz wysłać wiadomość głosową, do której będą mieli dostęp wszyscy, którzy mają aplikację.
  • Naciśnij szybko dwa razy, a opaska wykona połączenia do drugiej osoby z listy numerów alarmowych.
  • Naciśnij szybko trzy razy, a opaska wykona połączenie do trzeciej osoby z listy numerów alarmowych.

Inne ważne informacje:

Dioda na opasce może świecić się na różne kolory.
Lampka czerwona zaświeca się (i miga co 5 s) jeśli poziom baterii jest niższy niż 20%.

Zielona lampka zaświeca się i miga jeśli ktoś dzwoni.

Zielona lampka świecąca się stałym światłem oznacza, że bateria została już naładowana.

Miganie naprzemienne czerwonej i zielonej lampeczki oznacza wykonywanie pomiaru ciśnienia. Po pomiarze lampka świeci się 3 s – czerwona jeśli był problem z pomiarem, zielona jeśli pomiar się udał.

Najczęstsze pytania
dotyczące opaski SOS

Jak wygląda obsługa opaski dla seniora?

Ogólnie rzecz biorąc, obsługa opaski medycznej jest tożsama z obsługą elektronicznych zegarków cyfrowych, które są teraz wypierane przez nowocześniejsze smartwatche. Niektóre opaski są pozbawione ekranu – posiadają jedynie najistotniejsze funkcje, które powinno mieć urządzenia do przeznaczenia medycznego. Inne, bardziej „gadżeciarskie” modele mają już wbudowany ekran, podobny do ekranów w telefonach dla seniorów. Interfejs bransoletki wizualnie nie różni się niczym od zegarków ostatniej generacji. Oprócz aplikacji uruchamianych z poziomu interfejsu (oraz zdalnie), do dyspozycji są dostępne przyciski funkcyjne, znajdujące się na obudowie. Jest to, przede wszystkim, przycisk SOS – sztandarowa funkcja tego typu opasek – oraz, np. przycisk, który uruchamia funkcję mierzenia tętna. Na obudowie znajduje się także port dla ładowarki, gdyż – podobnie jak każde urządzenie elektroniczne – opaska wymaga regularnego uzupełniania energii (co 2-5 dni).

Czas reakcji w przypadku podejrzanych zachowań seniora?

W przypadku pobrania i zintegrowania oprogramowania opaski medycznej z naszym smartfonem, zostaniemy powiadomieni o każdym podejrzanym ruchu podopiecznego. Nie musi to być nawet podejrzany ruch, gdyż przy odpowiedniej konfiguracji, urządzenie będzie wysyłać powiadomienia, np. w postaci raportów z bieżącej lokalizacji opaski. Reakcja opaski na nietypowe zachowanie, równoznaczne z przesłaniem powiadomienia, to kwestia paru sekund.

Jak opaska komunikuje się z seniorem?

Jeśli opaska jest wyposażona w kartę SIM, senior może skorzystać z opcji zadzwonienia do opiekuna. W przypadku niedoładowanej karty SIM senior jest zdolny jedynie odbierać połączenia przychodzące. Senior może odebrać połączenie i rozmawiać z opiekunem tak, jakby rozmawiał przez zwykły telefon.

Czas pracy opaski dla seniora?

Zależy to od konkretnego modelu opaski ratunkowej. Z reguły jest to od 2 do maksymalnie 5 dni pracy baterii. Jest to bardzo długi czas pracy baterii, może wystarczyć nawet na krótki wyjazd podopiecznego, bez konieczności ładowania, która mogłoby być dla niego problematyczna. Jeśli jednak użytkownik opaski jest objęty dużą dozą ryzyka, warto dbać o regularne uzupełnianie baterii urządzenia.

Czy można się kąpać w bransoletce medycznej?

To także zależy od konkretnego modelu opaski. Część modeli jest całkowicie wodoodporna i można w niej pływać (do określonej głębokości). Inne bransoletki są odporne, ale jedynie na zachlapania, tzn. nie są przystosowane do zanurzania, użytkowania ich w wodzie. Istnieje także wiele modeli, które w ogóle nie są ani przystosowane do używania ich w wodzie, ani odporne na zachlapania. Te warianty bransoletek należy trzymać z dala od wszelakich form wody.

Czy można zlokalizować seniora?

Tak. Praktycznie wszystkie modele zegarków dla seniora oferują funkcję nadajnika GPS, którym nie tylko zlokalizujemy seniora, ale otrzymamy również powiadomienie o jego położeniu co kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt minut (zależnie od konfiguracji jaką wybierzemy). Niektóre modele są zintegrowane z mapami Google, dzięki czemu możemy automatycznie wyznaczyć trasę od naszego położenia do punktu, w którym znajduje się podopieczny. Należy jednak zaznaczyć, że lokalizacja GPS nie jest na tyle dokładna, aby namierzyć seniora w dokładności co do metra. Tę wadę rekompensuje jednak funkcja zdalnego uruchamiania sygnału dźwiękowego, dzięki któremu będziemy mogli odnaleźć naszego podopiecznego, np. w tłumie – idąc „za dźwiękiem” wydawanym przez opaskę.

Czy można korzystać z opaski jak z telefonu dla seniora?

Tak. Jeśli doładujemy kartę SIM, która będzie znajdowała się w opasce, będzie można wykonywać z niej połączenia. Jakość dźwięku jest wystarczająca, a głośność bardzo donośna, dzięki czemu nawet osoba o słabym słuchu będzie w stanie bez problemu się z nami skomunikować. Problemem może być mały wyświetlacz. Małe ikonki mogą sprawiać kłopot osobom o słabym wzroku. Niemniej, interfejsy opasek są z reguły wykonane w względnie dużych rozmiarach – przystosowane do użytku przez seniorów.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!