icon 30 DNI
NA ZWROT
icon 12 MIESIĘCY
GWARANCJI
icon SZYBKA
DOSTAWA
icon BEZPIECZNE
PŁATNOŚCI
Znajdź nas w social media

Teleopieka dla seniora

W ostatnim czasie na rynku pojawiła się nowa usługa, związana z opieką nad osobami starszymi oraz niesamodzielnymi. Presja czasu, który postarza niemal każde społeczeństwo krajów rozwiniętych i rozwijających się, zmusza nas do znajdowania rozwiązań tego problemu. Placówek, jakie zajmują się opieką nad osobami starszymi jest mało i często są one mało efektywne w porównaniu do opieki domowej. Ta z kolei, jest mało wygodna z uwagi na fakt, że bliscy osób starszych najczęściej są bardzo zajęci swoim życiem zawodowym. W takim wypadku, jedyną opcją wydaje się zatrudnienie asystenta seniora lub nawet osobistego pielęgniarza. Jest to jednak rozwiązanie bardzo kosztowne. Te wszystkie przeciwności spowodowały, że po raz kolejny z odpowiedzią przyszły nowe technologie i dzięki nim powstałe opaski bezpieczeństwa dla seniorów.

teleopieka dla seniora

Czym jest teleopieka nad seniorem?

Teleopieka to rodzaj opieki, który ma na celu umożliwienie zdalnego monitorowania osoby starszej. Dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, takim jak opaski telemetryczne dla seniorów, jesteśmy zdolni do monitorowania stanu zdrowia bliskich osób starszych, nawet przebywając w bardzo odległym miejscu. Jest to możliwe dzięki wspomnianym już opaskom dla seniorów oraz dedykowanym im aplikacjom, które na bieżąco kontrolują takie aspekty egzystencji osoby starszej, jak np. jej lokalizacja, puls, temperatura ciała etc. Mamy również możliwość szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe w postaci nagłego upadku seniora lub innych symptomów złego stanu zdrowia. Opaski dla seniorów umożliwiają im szybkie powiadomienie opiekuna, kiedy czują, że ich samopoczucie zaczyna się gwałtownie pogarszać. Mogą, np. wcisnąć przycisk SOS, znajdujący się na opasce, który zaalarmuje opiekuna, że dzieje się coś złego. W takim wypadku, opiekun ma możliwość skontaktowania się z seniorem – nawet za pośrednictwem opaski wyposażonej często w kartę SIM – i podjęcia stosownych działań, mających na celu rozwiązać problem.

zdalna teleopieka nad seniorem

Wykupienie usługi zdalnej teleopieki

Mnogość funkcji, jakie zapewnia teleopieka, umożliwia osobom w wieku produkcyjnym na zajęcie się, np. pracą zawodową, a seniorom daje poczucie bezpieczeństwa i swobody, gdyż mogą pozostać we własnym domu. To jednak wierzchołek góry lodowej – uznając takową za coś pozytywnego – jeśli chodzi o możliwości tego wynalazku.

Wyżej opisany sposób teleopieki nad seniorem jest jedynie namiastką tego, co ma ona do zaoferowania. Zdalne kontrolowanie stanu zdrowia osoby najbliższej oraz pozostawanie z nią w ścisłym kontakcie jest już bardzo dużym udogodnieniem. Co jednak, gdy często jesteśmy tak bardzo zajęci, że nie mamy możliwości nawet na regularne zerkanie do aplikacji? W tym wypadku możemy skorzystać usług firm, wyspecjalizowanych w zdalnej opiece nad osobami, korzystającymi z opasek telemetrycznych. W sztabach tych przedsiębiorstw, 24h na dobę, przesiadują zdalni opiekunowie, których jedynym celem jest monitorowanie użytkowników bransoletek medycznych, kontaktu z nimi w razie potrzeby oraz reagowanie w sytuacji kryzysowej.

Polecamy korzystanie z usług prawdziwych ratowników, więcej na ten temat w artykule: https://opaskadlaseniora.pl/porady/wady-zalety-i-koszty-pakietow-obslugujacych-opaski-dla-seniorow/

Automatyczne połączenie z opiekunem po naciśnięciu przycisku SOS

Korzyści ze zdalanej opieki nad seniorem

Powstały już liczne badania na temat przyczyn konieczności wdrożenia teleopieki oraz korzyści z tytułu jej dotychczasowego działania. Jedno z badań – przeprowadzonych w ramach programu Scottish Telecare Development Programme – wykazało, że u 60% osób starszych, korzystających ze zdalnej opieki, zanotowano wzrost komfortu życia. Inne badania wykazały, że podobne korzyści nastąpiły także u ich opiekunów, członków rodziny. Badania Jarrold i Yeandle wskazują na to, iż zastosowanie elementów związanych z teleopieką, spowodowało u opiekunów redukcję stresu oraz poprawę relacji z podopiecznymi.

Urządzenia do zdalnej teleopieki nad seniorem

Profesjonalne usługi teleopieki

Tak jak wspomniano wyżej, istnieją firmy, częściowo związane z produkcją opasek, które zajmują się zdalną opieką nad osobami starszymi. Płatność za opiekę odbywa się w formie abonamentu. Koszty miesięcznego abonamentu różnią się, w zależności od firmy, w której zakupimy usługę, wahają się od około 40 zł do nawet 100 zł.

Chcąc mieć pewność, że korzystamy z usług prawdziwych ratowników czyli osób, które posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, najlepiej wybrać zaufaną jednostkę. Pisząc do nas e-mail doradzimy, gdzie warto się zgłosić. Dodatkowo służby, z którymi współpracujemy są nieporównywalnie tańsze od tych komercyjnych.

Zdalna opieka nad osobą starszą odbywa się ze swoistego sztabu lub centrum teleopieki danego usługodawcy. Każdy zatrudniony opiekun ma przypisanych do siebie podopiecznych. Pracownicy teleopieki realizują swoją pracę sprawując kontrolę nad seniorem, nierzadko 24h na dobę. Głównym zadaniem teleopiekuna jest, przede wszystkim, działanie w sytuacjach, kiedy senior potrzebuje natychmiastowej pomocy, np. w przypadku nagłego upadku lub omdlenia, ale nie tylko.

Opieka nad seniorem na odległość poprzez darmową aplikację

Kaszt miesięcznego abonamentu

Niektóre pakiety abonamentowe teleopieki przewidują również: regularny kontakt w celu rozeznania na temat samopoczucia seniora i aktualnych potrzeb; przypominanie o przyjęciu leków (chociaż przypomnienia w formie alarmu da się ustawić z poziomu opaski); udzielanie informacji o usłudze; w poczet usługi mogą też wchodzić miłe akcenty w postaci, np. życzeń urodzinowych, chociaż to raczej symboliczne i realnie nie stanowi części płatnej usługi.

W przypadku sytuacji kryzysowej, tj. wykrycie upadku przez opaskę, symptomy omdlenia wykryte przez opaskę lub naciśnięcie przycisku SOS przez seniora, opiekun niezwłocznie kontaktuje się z podopiecznym. Jeżeli nie uda mu się nawiązać kontaktu, zawiadamiane są służby ratunkowe. Koszty abonamentu zależą bezpośrednio od dostawcy usługi. Jest to +-100 PLN miesięcznie za zdalną opiekę nad osobą schorowaną. Z cenami należy jednak zapoznać się indywidualnie, gdyż różne firmy oferują różne pakiety usług – jedne są bardziej zaawansowane, a inne podstawowe.

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani wykupieniem usługi teleopieki u profesjonalnych ratowników, a jednocześnie za niewygórowana cenę zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub poprzez formularz kontaktowy: https://opaskadlaseniora.pl/kontakt/

darmowa teleopieka nad seniorem

Najczęstsze pytania
dotyczące opaski SOS

Jak wygląda obsługa opaski dla seniora?

Ogólnie rzecz biorąc, obsługa opaski medycznej jest tożsama z obsługą elektronicznych zegarków cyfrowych, które są teraz wypierane przez nowocześniejsze smartwatche. Niektóre opaski są pozbawione ekranu – posiadają jedynie najistotniejsze funkcje, które powinno mieć urządzenia do przeznaczenia medycznego. Inne, bardziej „gadżeciarskie” modele mają już wbudowany ekran, podobny do ekranów w telefonach dla seniorów. Interfejs bransoletki wizualnie nie różni się niczym od zegarków ostatniej generacji. Oprócz aplikacji uruchamianych z poziomu interfejsu (oraz zdalnie), do dyspozycji są dostępne przyciski funkcyjne, znajdujące się na obudowie. Jest to, przede wszystkim, przycisk SOS – sztandarowa funkcja tego typu opasek – oraz, np. przycisk, który uruchamia funkcję mierzenia tętna. Na obudowie znajduje się także port dla ładowarki, gdyż – podobnie jak każde urządzenie elektroniczne – opaska wymaga regularnego uzupełniania energii (co 2-5 dni).

Czas reakcji w przypadku podejrzanych zachowań seniora?

W przypadku pobrania i zintegrowania oprogramowania opaski medycznej z naszym smartfonem, zostaniemy powiadomieni o każdym podejrzanym ruchu podopiecznego. Nie musi to być nawet podejrzany ruch, gdyż przy odpowiedniej konfiguracji, urządzenie będzie wysyłać powiadomienia, np. w postaci raportów z bieżącej lokalizacji opaski. Reakcja opaski na nietypowe zachowanie, równoznaczne z przesłaniem powiadomienia, to kwestia paru sekund.

Jak opaska komunikuje się z seniorem?

Jeśli opaska jest wyposażona w kartę SIM, senior może skorzystać z opcji zadzwonienia do opiekuna. W przypadku niedoładowanej karty SIM senior jest zdolny jedynie odbierać połączenia przychodzące. Senior może odebrać połączenie i rozmawiać z opiekunem tak, jakby rozmawiał przez zwykły telefon.

Czas pracy opaski dla seniora?

Zależy to od konkretnego modelu opaski ratunkowej. Z reguły jest to od 2 do maksymalnie 5 dni pracy baterii. Jest to bardzo długi czas pracy baterii, może wystarczyć nawet na krótki wyjazd podopiecznego, bez konieczności ładowania, która mogłoby być dla niego problematyczna. Jeśli jednak użytkownik opaski jest objęty dużą dozą ryzyka, warto dbać o regularne uzupełnianie baterii urządzenia.

Czy można się kąpać w bransoletce medycznej?

To także zależy od konkretnego modelu opaski. Część modeli jest całkowicie wodoodporna i można w niej pływać (do określonej głębokości). Inne bransoletki są odporne, ale jedynie na zachlapania, tzn. nie są przystosowane do zanurzania, użytkowania ich w wodzie. Istnieje także wiele modeli, które w ogóle nie są ani przystosowane do używania ich w wodzie, ani odporne na zachlapania. Te warianty bransoletek należy trzymać z dala od wszelakich form wody.

Czy można zlokalizować seniora?

Tak. Praktycznie wszystkie modele zegarków dla seniora oferują funkcję nadajnika GPS, którym nie tylko zlokalizujemy seniora, ale otrzymamy również powiadomienie o jego położeniu co kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt minut (zależnie od konfiguracji jaką wybierzemy). Niektóre modele są zintegrowane z mapami Google, dzięki czemu możemy automatycznie wyznaczyć trasę od naszego położenia do punktu, w którym znajduje się podopieczny. Należy jednak zaznaczyć, że lokalizacja GPS nie jest na tyle dokładna, aby namierzyć seniora w dokładności co do metra. Tę wadę rekompensuje jednak funkcja zdalnego uruchamiania sygnału dźwiękowego, dzięki któremu będziemy mogli odnaleźć naszego podopiecznego, np. w tłumie – idąc „za dźwiękiem” wydawanym przez opaskę.

Czy można korzystać z opaski jak z telefonu dla seniora?

Tak. Jeśli doładujemy kartę SIM, która będzie znajdowała się w opasce, będzie można wykonywać z niej połączenia. Jakość dźwięku jest wystarczająca, a głośność bardzo donośna, dzięki czemu nawet osoba o słabym słuchu będzie w stanie bez problemu się z nami skomunikować. Problemem może być mały wyświetlacz. Małe ikonki mogą sprawiać kłopot osobom o słabym wzroku. Niemniej, interfejsy opasek są z reguły wykonane w względnie dużych rozmiarach – przystosowane do użytku przez seniorów.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!