icon 30 DNI
NA ZWROT
icon 12 MIESIĘCY
GWARANCJI
icon SZYBKA
DOSTAWA
icon BEZPIECZNE
PŁATNOŚCI
Znajdź nas w social media

Zegarek z funkcją wideorozmowy

Postęp technologiczny w branży smartwatchy i opasek alarmowych dla seniorów jest w ostatnim czasie imponujący. Jak tak dalej pójdzie, senior z opaską będzie czuł się jak James Bond, a jego opiekun – niczym filmowy „Q” – zapewni mu wsparcie ze zdalnego centrum operacyjnego, smartfona lub komputera. Oczywiście, jest to nieco wybujała wizja, jednak z pewnością zmierzamy w tym, czyli w dobrym, kierunku!

funkcje opaski dla seniora - połączenia telefoniczne

Opaska dla seniora z połączeniami wideo

Nowe funkcje, zastosowane w opaskach telemetrycznych, jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo użytkownika oraz pewność jego opiekuna, że podopieczny ma się dobrze. Jedną z takich funkcji jest możliwość wideorozmowy z użyciem opaski dla seniora. Do tej pory – w co lepszych zegarkach dla seniorów – istniała opcja wykonywania połączeń telefonicznych. Dzisiaj to już standard. W tym momencie prawdziwym hitem są opaski dla seniora z połączeniami WIDEO! Dzięki takiemu zegarkowi do wideorozmów, zarówno opiekun – korzystając np. ze smartfona – jak i podopieczny mogą zobaczyć się „na wizji” w czasie rzeczywistym. Istotnie zwiększa to efektywność opieki nad seniorem, gdyż teraz możemy nie tylko usłyszeć, co dzieje się z naszym podopiecznym, ale także zobaczyć.

zegarek z funkcją wideorozmowy - łatwa obsługa

Zegarek do wideorozmów – jak to działa?

O ile w kwestii urządzeń telemetrycznych przekazywanie obrazu jest dość świeżą funkcją, w przypadku smartfonów nie jest to niczym nowym. Funkcja wideorozmowy w opaskach dla seniorów działa tak samo, jak w innych urządzeniach mobilnych. W zegarkach do wideorozmów zamontowano mikro-kamerę, dzięki której można transmitować obraz na żywo do innego urządzenia. Tylko tyle i aż tyle. Połączenia wideo może inicjować zarówno opiekun, jak i osoba starsza – z pozycji opaski. Oznacza to, że senior – w przypadku jakichkolwiek kłopotów – może poinformować o tym swojego opiekuna w sposób bardzo szczegółowy. Opiekun ma wtedy przewagę naocznego przekonania się, co dzieje się z jego podopiecznym lub w jego otoczeniu. Mnogość innych funkcji opaski dla seniora z połączeniami wideo, pozwala błyskawicznie zareagować na problem i – co najważniejsze – precyzyjnie określić lokalizację podopiecznego. Lokalizator GPS w opasce podaje nam współrzędne lokalizacji urządzenia z dokładnością do 10 metrów. Czasami to nie wystarcza – potrzeba więcej informacji, a każda sekunda się liczy. Obraz z mikro-kamerki zegarka do wideorozmów daje opiekunowi lepszą orientację, jeśli chodzi o miejsce przebywania podopiecznego.

Zegarek z kamerą

W jakich sytuacjach zegarek do wideorozmów może być przydatny dla seniorów?

Pierwsze, co przychodzi na myśl, to zagubienie się seniora. Nie jest to wcale rzadkością. Osoby w wieku podeszłym mogą mieć kłopot w kojarzeniu niektórych miejsc, zwłaszcza, jeśli są w nich po raz pierwszy. Nie mówiąc już o seniorach, którzy cierpią na schorzenia, jakie sprzyjają zaginięciu – np. choroba Alzheimera. Bywa, że nasi rodzice i dziadkowie mówią, że „nie mają już takich oczu, jak my”. To prawda, ale telemetryczne zegarki do wideorozmów sprawiają, że to my możemy być ich oczami! Osoba starsza, która zagubi się w jakimś miejscu, może szybko wykonać połączenie i pokazać nam, gdzie się znajduje. Wespół z innymi funkcjami (jak lokalizacja GPS i znacznik na mapie) opaska telemetryczna pozwoli nam – nawet, jeśli sami nie znamy tego miejsca – bezpiecznie wyprowadzić podopiecznego tam, gdzie nabierze orientacji w terenie. Z tego powodu opaska dla seniora z połączeniami wideo może być nie tylko idealnym środkiem w opiece nad osobami starszymi, ale także dziećmi. Te z pewnością o wiele częściej zapuszczają się w różne, nowe miejsca. Należy tutaj dodać, że niektórych seniorów, mimo wieku, cechuje iście dziecięca ciekawość i brawura… więc jedno drugiego nie wyklucza.

kamera w zegarku dla seniora

Najczęstsze pytania dotyczące
rozmów wideo na opaskach dla seniora

1. Czy wszystkie opaski mają możliwość przeprowadzania rozmowy wideo?

Nie, taka funkcję mają tylko opaski z wbudowaną kamerką. Najczęściej są to opaski z ekranem dotykowym np.: Patron GO.

2. Czy senior widzi na ekranie członka rodziny, czy tylko opiekun widzi seniora?

Możliwość “oglądania się” działa w dwie strony. I opiekun widzi seniora i senior opiekuna.

3. Czy można dodać kilka osób do wideo rozmowy?

Tak, w ramach czatu rodzinnego można dodać kilku użytkowników połączenia wideo.

4. Czy karta SIM zainstalowana w opasce musi mieć pakiet internetu?

Tak, wiele z funkcji opaski SOS do prawidłowego działania wymaga przynajmniej minimalnej ilości danych (od 100Mb na miesiąc).

5. Czy obsługa tej funkcji jest skomplikowana dla seniora?

Nie, gdy opiekun wywołuje połączenie wideo jedyne co musi zrobić senior to je “odebrać”. Nie rożni się to niczym od odebrania połączenia telefonicznego. Wystarczy raz dotknąć ekran dotykowy.

W sytuacji gdy to senior chce wykonać połączenie video musi wybrać ikonkę takich połączeń na tarczy zegarka. Nie jest to trudne, gdyż na jednym ekranie opaski jest tylko jedna ikonka i nazwa danej funkcji.

6. Jakie są parametry kamerki, jaka jest jakość połączeń?

Jakość połączeń jest bardzo dobra, oczywiście zależy to od zasięgu sieci.

Opaski dla seniora wyposażone są w kamerkę 0,3M oraz 1,4’’IPS Touch Screen.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!